• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • МОЯ КРАЇНА (національно-патріотичне виховання)

ПЛАН ЗАХОДІВ ДО 30-Ї РІЧНИЦІ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ

Тематика заходу Дата Відповідальний
1 Провести тематичне заняття: «Хай в серці кожної дитини живе любов до Батьківщини» 18.08.2021 Вихователі
2 Танцювальний флешмоб «Україна назавжди» о 10:00 18.08.2021 Вихователі, керівник музичний
3 Організувати спортивні змагання «Хоч малі та дужі козачата» 19.08.2021 Вихователі, керівник музичний
4 Організувати виставку поробок «Моя врожайна Україна» (виставка букетів, овочів та фруктів) 19.08.2021 Вихователі
6 Організувати виставку малюнків - - «Наш прапор у золоті й блакиті»
- "Що для мене Україна?"(колективний тематичний малюнок за участі дітей)
20.08.2021 Вихователі
7 Екскурсія і покладання квітів до пам'ятника Т.Г. Шевченка (за участю батьків, дітей старшої групи) 23.08.2021 Вихователі, батьки
8 Забезпечити участь педагогів у міських урочистостях 23.08.2021 Завідувач
9 Розміщення фото на сайті ДНЗ 23.08.2021 Вихователь-методист

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ

ЗАХОДІВ З ВІДЗНАЧЕННЯ 21-Ї РІЧНИЦІ КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ

Тематика заходу

Дата

Відповідальний

1

Провести презентацію з обговоренням «З історії Конституції України» (інформаційно- просвітницький захід за участю педагогів, батьків)

20.06.2017

Вихователь-методист

2

Оформити книжково-ілюстровану виставку «Конституція України – символ незалежності України», «Державні символи України»

20.06.2017

Вихователь-методист

3

Оформити патріотично-правову ігротеку «Ми маленькі патріоти своєї Батьківщини» (виховний захід з участю дітей старших груп)

21.06.2017

Вихователі

4

Провести правові хвилинки «Вчимося бути громадянами» (виховний захід за участі педагогів та дітей)

22.06.2017

Вихователі

5

Тематична екскурсія в краєзнавчий музей «З історії Конституції України»

22.06.2017

Вихователі

6

Організувати виставку малюнків «Конституція – головний Закон України» (колективний тематичний малюнок за участі дітей і батьків)

23.06.2017

Вихователі

7

Екскурсія і покладання квітів до пам'ятника Т.Г. Шевченка

(за участю педагогів, батьків, дітей старшої групи)

23.06.2017

Вихователь-методист, вихователі

8

Забезпечити участь педагогів у міських урочистостях

28.06.2017

в.о завідувача

ЗАХОДИ З ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

на 2016-2017 н.р.

№п/п Заходи Відповідальні Термін
1 Проведення тематичного заняття: «Рід , родина, Україна» Вихователі старших груп вересень
2. Конкурс малюнка для воїнів АТО Старші групи вересень
3. Екскурсія до музею Старші групи жовтень
4. Створення проекту «Мелітополь – моє рідне місто» методист листопад
5. Проведення різдвяних свят Музичний керівник Грудень- січень
6. Проведення семінару для педагогів «Патріотичне виховання дошкільників засобами інтегрованої освітньої діяльності» методист Січень лютий
7. Проведення тематичних занять присвячених дню народження Кобзаря Старші групи березень
8. Проведення родинного свята «Роде наш красний, роде наш прекрасний» Старша група «Сонечко» квітень
9. Виставка дитячих малюнків на тему: «Мій рідний край Середня та старші групи травень
10. Батьківські збори на тему: «Патріотичне виховання дітей старшого дошкільного віку» Вихователі старших груп травень

МИ - ПАТРІОТИ

/Files/images/patrot/Новый рисунок.pngПроблема громадянина-патріота давня, як світ. Вона постала перед людством тоді, коли виникла перша держава. Патріотичне виховання створює певні передумови громадянської поведінки. Однак це лише передумови.
Любов до Вітчизни починається з любові до своєї Малої Батьківщини – місця, де людина народилася.
У цьому зв’язку, як нам здається, величезного значення набуває визначення мети, завдань, змісту та засобів патріотичного виховання дітей дошкільного віку.
До основних завдань патріотичного виховання старших дошкільнят належать:

• формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, міста);

• формування духовно-моральних взаємин;

• формування любові до культурного спадку свого народу;

• виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;

• почуття власної гідності як представників свого народу;

• толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.

Патріотичне виховання дошкільнят має вирішувати ширше коло завдань, ніж ті, що зазначені. Це не лише виховання любої до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, але виховання шанобливого ставлення до людини-трударя та результатів її праці, рідної землі, захисників Вітчизни, державної символіки, традицій держави, загальнонародних свят.
Виховання любові до Батьківщини, до своєї Вітчизни – завдання надзвичайно складне, особливо коли мова йде про дітей дошкільного віку. Однак в значному ступеню така складність виникає при спробі переносити на дітей „дорослі” показники проявів любові до Вітчизни.
Дошкільний вік як період становлення особистості має свої потенційні можливості для формування вищих моральних почуттів, до яких і відноситься почуття патріотизму.
Справді, якщо патріотизм – це почуття приязні, відданості, відповідальності і т.д. до своєї Батьківщини, то дитину ще в дошкільному віці необхідно навчити бути приязною (до чого-небудь, бути відповідальною в її малих справах, вчинках).
Перш ніж дитина навчиться співпереживати бідам та проблемам Батьківщини, вона повинна навчитися співпереживанню взагалі як людському почуттю. Захоплення просторами країни, її красою та природними багатствами виникає тоді, коли дитину навчили бачити красу безпосередньо навколо себе. Також, перш ніж людина навчиться трудитися на благо Батьківщини, необхідно навчити її добросовісно виконувати трудові доручення, прищеплювати любов до праці.
Патріотичне почуття за своєю природою багатогранне, воно об’єднує всі сторони особистості: моральну, трудову, розумову, естетичну, а також фізичний розвиток і передбачає вплив на кожну із сторін для отримання єдиного результату.

Якщо розглядати патріотизм через поняття „ставлення”, можна виділити декілька напрямків:

1) ставлення до природи рідного краю, рідної країни;

2) ставлення до людей, які живуть в рідній країні;

3) ставлення до моральних цінностей, традицій, звичаїв, культури;

4) ставлення до державного устрою.

Кожен із цих напрямків може стати змістом освітньо-виховної діяльності з дітьми, і кожен внесе свій внесок в соціалізацію особистості дитини за умови врахування особливостей розвитку дітей.
Дитина старшого дошкільного віку може і повинна знати, як називається країна, в якій вона живе, її головне місто, столицю, своє рідне місто чи село, які в ньому є найголовніші визначні місця, яка природа рідного краю та країни, де дитина живе, які люди за національністю, за особистими якостями населяють її країну, чим прославили вони рідну країну і увесь світ, що являє собою мистецтво, традиції, звичаї її країни.
Склалася думка, що шлях до виховання любові до Батьківщини формується за логікою „від близького до далекого” – від любові до батьків (точніше рідного дому), до дитячого садка, до вулиці, міста, любов до рідної країни. Необхідно замислитися, чи дійсно цей „територіальний підхід” ефективний у вихованні такого складного та багатогранного соціального почуття, як любов до Батьківщини. Очевидно, справа не у розширенні „території”, а в тому, щоб створити умови для вирішення завдань патріотичного виховання, для формування у дітей почуттів і ставлень, що складають зрештою патріотизм: приязнь, вірність, почуття власності та усвідомлення того, що ти свій, ти потрібен.

"ОБРАЗ ВЛАСНОГО ДОМУ"

У дошкільників поступово формується „образ власного дому” з традиціями, спілкуванням, стилем взаємодії.
/Files/images/patrot/Новый рисунок (10).png
Дитина приймає свій дім таким, яким він є, і любить його. Це почуття „батьківського дому” лягає в основу любові до Батьківщини, Вітчизни.
Важливо, щоб у дитини в сім’ї були свої обов’язки, щоб її не звільняли через малі роки від спільної праці, - це сприяє зміцненню „почуття сім’ї”.
Двір, вулиця, на якій живе дитина, також можуть сприяти зміцненню приязні та відчуття власності (мій двір, моя вулиця). Тут першорядне значення має як батьки формують у дітей такі почуття.
Разом із тим тут також постає питання про необхідність повідомлення дітям інформації про їх вулицю: її назва, що на ній розташовано, який ходить транспорт, як зв’язана ця вулиця з тією, на якій знаходиться дитячий садок, - можна пройти пішки чи треба їхати.
Добре, якщо батьки або вихователі зроблять фотографії дітей на вулиці, або зроблять кінозйомку прогулянки, а потім в групі подивляться фільм і розкажуть про цю вулицю.

РІДНЕ МІСТО

/Files/images/patrot/Новый рисунок (2).pngНаступний етап – виховання любові та приязного ставлення до свого рідного міста.
Ця частина роботи потребує більше опиратися на когнітивну сферу, на уяву дитини та її пам’ять.
Для дитини місто конкретизується вулицею, тобто вона усвідомлює себе перш за все жителем своєї вулиці. Щоб діти „відчули” своє місто, їм необхідно про нього розказувати та показувати його. Разом із батьками діти їздять по місту. Інколи екскурсію вдається організувати також дитячому садку.
Діти старшого дошкільного віку можуть і повинні знати назву свого міста, його головні вулиці, визначні місця, музей, театри та ін.
Виховання ставлення до своєї країни ґрунтується на когнітивному компоненті: дітям повідомляють інформацію, яку вони повинні і можуть засвоїти. Особливістю є те, що знання повинні бути емоційними і спонукати дитину до активної діяльності.
Назву країни закріплюємо з дітьми в іграх („Хто більше назве країн”, „З якої країни гості”, „Чия це казка”, „З якої країни ця іграшка”), у вправах типу „Із різних назв країн визнач нашу країну”, „Пошукаємо нашу країну на карті, глобусі”, „Як написати адресу на конверті” тощо.
Діти повинні знати назву столиці нашої Батьківщини, її визначні місця.
Розгляд ілюстрацій, слайдів, відеофільмів, художні твори, розповіді дорослих, фотографії, екскурсії, малювання, ігри-подорожі – все це допомагає вирішувати поставлене завдання. Дітей знайомлять із символікою країни, розповідають, що у кожної країни є свій прапор, герб, гімн. Розповідають де і коли вони можуть їх побачити.

ПРИРОДА РІДНОЇ КРАЇНИ

/Files/images/patrot/Новый рисунок (3).pngПри ознайомленні з природою рідної країни акцент робиться на її красі, розмаїтті, багатстві, на її особливостях. Діти повинні отримати уявлення про те, які тварини живуть в наших лісах, які ростуть дерева, за яким деревом можна відразу визначити Україну („Без верби і калини нема України”), які квіти цвітуть на українських полях і луках (кульбабки, волошки, маки).

ЛЮДИ РІДНОЇ КРАЇНИ

/Files/images/patrot/Новый рисунок (4).pngВажливим напрямком роботи по вихованню любові до батьківщини є формування у дітей уявлень про людей рідної країни.
Перш за все необхідно згадати тих людей, які прославили нашу країну - художників, композиторів, письменників, винахідників, вчених, мандрівників, філософів, лікарів (вибір залежить від вихователя). Необхідно на конкретних прикладах, через конкретних людей познайомити дітей з „характером” українського народу (творчі здібності, вмілість, пісенність, гостинність, доброзичливість, чутливість, вміння захищати свою Батьківщину).
У народі кажуть: добрий приклад — кращий за сто слів. Втілюючи цей мудрий педагогічний прийом у життя, педагогам необхідно запрошувати до дитсадка відомих людей, фахівців, чиї справи гідні наслідування та популяризації і можуть стати прикладом для малят. Діти бачать, що звичайні люди, які їх оточують, пишуть гарні вірші, випікають смачні хліби, керують складними машинами та механізмами, виборюють нагороди у спортивних змаганнях тощо. Тож і наші малюки, коли виростуть, стануть особистостями. Цікавими і повчальними є заняття, спрямовані на прищеплення шанобливого ставлення до різних професій та власне праці, зокрема екскурсії на сільськогосподарське виробництво. Малюки, спостерігаючи, як вирощується хліб, і переконуються, як багато терпіння, енергії та вміння докладають люди, аби на столі з'явилися смачні булочки. Наочними та вельми цікавими для дітей є заняття з теми "Праця твоїх батьків". На них ведеться щира й цікава розмова про батьківську роботу, яка дуже корисна для суспільства. Провідною у цих бесідах є думка про працьовитість українців як їхня національна риса.

ПРИЩЕПЛЕННЯ ШАНОБЛИВОГО СТАВЛЕННЯ ДО ГЕРОЇВ ВІЙНИ

/Files/images/patrot/Новый рисунок (7).pngНеабияке значення для виховання свідомого громадянина є прищеплення шанобливого ставлення до героїв війни, ветеранів, до пам'яті про тих, хто загинув, захищаючи вітчизну; Повага до воїнів — захисників, кордонів Батьківщини. Діти з щирою вдячністю йдуть разом із батьками та вихователями до обеліска Слави, покладають квіти. Дуже великий вплив мають бесіди, зустрічі з ветеранами, екскурсії, використання пісень, віршів, наочного матеріалу. Добре коли після кожного заходу малята беруть у руки олівці та фарби й відтворюють свої враження в образотворчій діяльності.
Ознайомлення з рідним містом - один із засобів патріотичного виховання дітей дошкільного віку.
Успішний розвиток дошкільнят при ознайомленні з рідним містом можливий лише за умови їх активної взаємодії з оточуючим світом емоційно-практичним шляхом, тобто через гру, предметну діяльність, спілкування, працю, навчання, різні види діяльності, властиві дошкільному віку.
Необхідно зазначити, що морально-патріотичне виховання дошкільнят на краєзнавчому матеріалі ґрунтується на таких засадах:
- Формування особистісного ставлення до фактів, подій, явищ у житті міста, створення умов для активного залучення дітей до соціальної дійсності, підвищення особистісної значущості для них того, що відбувається навкруги.
- Здійснення діяльнісного підходу до залучення дітей до історії, культури, природи рідного міста, тобто вибір самими дітьми тієї діяльності, в якій вони хотіли б відобразити свої почуття, уявлення про побачене та почуте (творча гра, придумування оповідань, виготовлення поробок, придумування загадок, аплікація, ліплення, малювання, проведення екскурсій, участь у благоустрої території, охороні природи і т. п.).
- Залучення дітей до участі в міських святах з тим, щоб вони могли долучитися до атмосфери загальної радості та піднесеного настрою. Познайомитися із жителями рідного міста – носіями соціокультурних традицій в народних ремеслах, танцях, піснях.
- Створення відповідного розвивального середовища в групі та дошкільному закладі, яке б сприяло розвитку особистості дитини на основі народної культури з опорою на краєзнавчий матеріал (міні-музей народного побуту, предмети народного ужиткового мистецтва, фольклор, музика тощо), і яке б дозволило забезпечити потребу в пізнанні його за законами добра та краси.

ПАМ’ЯТКА

o /Files/images/patrot/Новый рисунок (8).pngСупроводжувати розповідь наочними матеріалами: фотографіями, репродукціями, слайдами, схемами, малюнками та ін.
o Звертатись до дітей із запитаннями в ході розповіді, щоб активізувати їх увагу, викликати бажання щось дізнатися самостійно, спробувати про щось здогадатися, запитати. Спонукати мислення дітей проблемними запитаннями: „Як видумаєте, чому саме на цьому місці люди вирішили побудувати місто? Звідки така назва? Що вона може означати?”.
o Не називати дат: вони утруднюють сприйняття матеріалу. Використовувати такі вирази: „Це було дуже давно, коли ваші бабусі та дідусі були такими ж маленькими, як ви” або „Це було дуже-дуже-дуже давно, коли ваших мам, тат, бабусь та дідусів ще не було на світі”.
o Використовувати доступну дітям лексику, пояснювати значення незнайомих слів, не вживати спеціальної термінології, не перевантажувати розповідь складними граматичними конструкціями.

ТЕМАТИЧНІ БЛОКИ РОБОТИ З ДІТЬМИ ПО ОЗНАЙОМЛЕННЮ З РІДНИМ МІСТОМ:

§ Історія міста. Назва. Чому тут виникло поселення людей?

§ Найбільша площа. Моя вулиця. На якій вулиці розташований мій дитячий садок? Вулиці нашого міста.

§ Визначні місця нашого міста. Пам’ятники, будівлі, музеї, театри.

§ Праця дорослих. Підприємства нашого міста. Чим прославлене місто.

§ Герб міста. Які символи на ньому зображені. Як вони пов’язані з історією та працею людей в нашому місті.

§ Видатні люди рідного міста. Чиїми іменами названі вулиці, школи, підприємства. Чому? Які люди прославили наш край?

§ Природа рідного міста. Які дерева, квіти прикрашають вулиці міста. Яких рослин найбільше. Як називається ріка, на березі якої розташоване місто. Які корисні копалини є в нашому краї, місті.

§ Культура рідного міста. Які музеї, театри, бібліотеки є в місті. Навчальні заклади, школи, дитячі садки.

§ Культура поведінки в рідному місті. Як поводити себе на вулиці, в транспорті, музеї, театрі, на прогулянці, на загальноміських святах.

§ Відпочинок у нашому місті. Де люблять відпочивати жителі рідного міста. Які є традиції, свята. День міста.

§ Захисники нашого міста. Хто слідкує за спокоєм, добробутом людей у місті. Хто допомагає людям в надзвичайних ситуаціях. Хто такі ветерани. Як в нашому місті святкують День Перемоги.

§ Тематичні блоки можуть інтегруватися з будь-яким етапом пізнання дитиною рідного міста. збагачуючи життєвий досвід дитини.

Кожен момент ознайомлення дошкільнят з рідним містом повинен бути пронизаний вихованням поваги до людини-трудівника, захисника міста, гідного громадянина. Завдання залучення дітей до життя міста, його історії, культури, природи найбільш ефективно вирішується тоді, коли на заняттях встановлюється зв’язок поколінь та пізнання найближчого оточення обов’язково пов’язується з культурними традиціями минулого.

Добірка мультимедійних презентацій для ознайомлення дітей з символами України

Символи України. Базові знання https://www.youtube.com/watch?v=C-wKA8nJeoc

Державні і народні символи України https://www.youtube.com/watch?v=Z1sy5iTidUo

Гімн України https://www.youtube.com/watch?v=IS2dhMIlpm8

Гімн України https://www.youtube.com/watch?v=ZVWkb0acVCg

Слався Україно!!https://www.youtube.com/watch?v=C0AamSh4o0Y

На світі є одна країна https://www.youtube.com/watch?v=Lgxjo9IV-5c

Пісня про Українуhttps://www.youtube.com/watch?v=576v3EMLZF4

Це моя Українаhttps://www.youtube.com/watch?v=QQcDtMGBwOw

Діти України за Єдину Україну!!! https://www.youtube.com/watch?v=7Ls41nkRms8

Це моя Україна https://www.youtube.com/watch?v=c91AsyvC2Cg

Україна - це я https://www.youtube.com/watch?v=Cd_28-lsoOI

Запорозькі козакиhttps://www.youtube.com/watch?v=3iS1ND58eZk

Шляхи , методи та засоби патріотичного виховання

дітей дошкільного віку

https://drive.google.com/file/d/0B6OXGmHjB6u0ZHZaOGpMUWxCUkk/edit?usp=sharing

Рекомендації щодо порядку використання символіки в навчальних закладах України

https://drive.google.com/file/d/0B6OXGmHjB6u0Y21VaFRlb1RGOFU/edit?usp=sharing

/Files/images/patrot/Новый рисунок (9).png



Кiлькiсть переглядiв: 3602

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930